بانک پارسیان وردآورد

خلاصه پروژه

 مجموعه تجاری-اداری-خدماتی پارسیان

این پروژه در دو قطعه زمين به مساحت تقریبی 40000 متر مربع، درمنطقه 22 تهران و درلبه شمالي خط متروي تهران- کرج، بلافاصله پس از مجتمع ايستگاهي وردآورد قرار دارد. کاربري زمين همجوار ضلع غربي آن، فضاي سبز وکاربري ضلع شرقي مسکوني است. در شمال زمين يادشده فضاي باز مجتمع مسکوني آتي ساز، واقع شده است.

همجواری با ایستگاه متروی وردآورد به عنوان دروازه غربی شهر تهران و پایانه ارتباطی و موقعیت بین دو بزرگراه شرقي- غربي “شهيد همت” و”آيت اله حکيم” وهمچنين بزرگراه کمربندي آزادگان و در امتداد آن بزرگراه تهران- شمال به آن اهمیت ویژه‌ای داده است.

          در طرح ساختماني با سطح اشغال در حدود 75 درصد مساحت کل در يک پلاتفرم 5 طبقه (از همکف) با کاربری تجاری-خدماتی –فرهنگی و فودکورت  و يک بال 20 طبقه که برروي پلاتفرم پيش گفته واقع شده است، انتخاب گرديده ضمن آن که در طبقات سوم وچهارم نيز از مساحت پلاتفرم کاسته مي شود.

– عملکردها :

          کاربري تجاري در طبقات همکف تا چهارم (پلاتفرم) قرار خواهند داشت، اين جانمائي از يک سو به سبب ضرورت هاي تخليه وبارگيري که نيازمند سرعت عمل بيشتر واز سوي ديگر به منظور سهولت دسترسي مشتريان به اين کاربري است. تراکم عمده کاربري تجاري در طبقات همکف، اول ودوم است.

  • بخشي از طبقه سوم به کاربري فرهنگي (مجموعه سينماها) تخصيص داده شده است. اين کاربري نيز نمي تواند در طبقات بالاتر قرار گيرد، چون ضرورت تخليه سريع سالن هاي متعدد سينما، چنين تمهيدي را مخاطره آفرين خواهد ساخت.
  • خدمات پذيرايي شامل رستــــــوران هاي مختلف نيز در طبقات، همکف، اول، سوم وچهارم پيش بيني شده اند.
  • عملکرد تفريحي- ورزشي در طبقه چهارم پيش بيني گرديده است.
  • از طبقه پنجم به بالا براي کاربري هاي اداري، جانمائي شده است. در بهره برداري نهائي از پروژه، بخش متناسبي که به زعم اين مشاور درحدود 25 درصد از مساحت کاربري اداري را در طبقات فوقانی شامل مي شود به کاربري مسکوني تخصيص داده شده است.
  • طبقات 1-، 2- و3- مجتمع با مساحتي بالغ بر 125000 مترمربع به پارکینگ تخصيص يافته، که حدود 4500 واحد پارکینگ را تامین می‌نماید.

طراحی

          در طرح ، يک پلاتفرم وسيع به ابعاد 120×282 در پنج طبقه پيش بيني شده است که در طبقات سوم وچهارم، مقداري از سطح ساختمان کاسته مي شود. يک برج مياني به ارتفاع حدود 65 متر و20 طبقه که با یک پل به بخش شرقی متصل می‌شود چشم انداز به کوه‌های شمالی را تامین می‌کند. یک حجم کشیده شرقی که برگرفته از دروازه ملل در تخت جمشید (پارسه) است و تناسبات برگرفته از معماری ایرانی هخامنشی دارد، نمایانگر هویت ایرانی و نمادی برای بانک پارسیان است که به عنوان ساختمان اصلی آن بانک و نیز دروازه شاخص ایرانی از بزرگراه‌ها و مترو قابل رویت خواهد بود.

اطلاعات پروژه

سازه

محمدرضا جوانروح

تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

مهندسین مشاور آمود

کاربری بنا

اداری – تجاری – اقامتی

مساحت زیربنا

25000 مترمربع

سال شروع و خاتمه

1387-1386

کارفرما

شرکت توسعه ساختمانی پارسیان

مدیر پروژه و طراحی

فرزاد رستمی فر

همکاران طراحی معماری

فرزاد رستمی فر

مهدی زندپور

فرزاد فلسفی

مدل سه بعدی

طرح

گالری تصاویر